Isnin, 13 Disember 2010

Kesimpulan Computer Software Installation

Sebagai seorang pembantu juruteknik sistem komputer yang terampil cemerlang, kita hendaklah mahir dalam melakukan gerak kerja dan langkah-langkah kerja seperti yang kita telah pelajari dalam modul ini. Ini adalah sangat penting dan merupakan kemahiran asas dalam bidang sistem computer. Dengan kemahiran yang tinggi dan berterusan, kita dapat menyelesaikan masalah berkaitan dalam installasi perisian komputer.
Banyak manfaat dan kebaikan sekiranya kita mengetahui dan mahir dalam installasi perisian komputer ini. Selain dapat mengenalpasti masalah, kita dapat menyelesaikan dan membaikinya sendiri. Kos yang diperlukan untuk format contohnya, adalah agak mahal. Jadi, ia merupakan satu kerugian jika kita tidak tahu dan mahir. Kita terpaksa menghantar komputer ke kedai servis komputer atau meminta bantuan yang mahir untuk melakukannya. Sekiranya kita mahir pula, kita dapat membantu pengguna lain, dan boleh juga menjana pendapatan dengan menyediakan servis format komputer.
Oleh itu, sebagai pembantu juruteknik sistem komputer kita hendaklah sentiasa melakukan latihan yang berterusan untuk memastikan kita betul-betul mahir seiring dengan kepesatan dan perkembangan teknologi komputer yang semakin hari semakin canggih dan mencabar.


1 ulasan: